Jak žít spokojený život?

srpna 25, 2016

Ahoj všem! 
Asi to všichni známe. Všechno je sluníčkové, každému věnujeme úsměv, máme chuť si zpívat od rána do večera. A pak bum, přijde nečekaný zvrat. Najednou se obloha zatáhne, to stejné udělá náš obličej a jediné, co nás udržuje při životě, je poslouchání depresivních písniček. 

Je to úplně normální, neznám člověka, kterému by se to nestávalo. Problém ale nastává ve chvíli, kdy jsou obláčky nad hlavou déle, než je třeba. Člověk postupně není spokojený s ničím, lidé kolem něj se můžou přetrhnout a stejně se nic nezmění. A tohle přece není život, který chceme žít, ne? Sepsala jsem několik věcí, které mi pomohájí k tomu, abych žila spokojený, téměř bezproblémový život. Není to krásné?

Úsměvu není nikdy dost :)
Neustále se smějte. Pokud máte špatnou náladu, tak to moc nedává smysl, ale věřte, že se vám uleví. Tělo totiž neumí rozpoznat, jestli je smích pravý nebo falešný, k mozku putuje informace, že jste se usmáli a automaticky to pro něj znamená štěstí. Zkuste se i ve špatných chvílích usmát. Já jsem se takhle dostala až do fáze, kdy jsem se smála sama sobě, co vlastně řeším. A voilà, najednou jsem se smála přirozeně a nálada se mi neskutečně zlepšila.
Nebo třeba znáte ten pocit, když se na vás někdo usměje v autobuse? Mně to zlepší celý den. Úsměv se snažím oplácet - a opět se dostáváme k tomu, že mozek dostává určitou informaci a dobrá nálada je na místě.
Na tom, že smích prodlužuje život, něco bude, že?

Pište! 
Cokoliv, co vás napadne. Zkuste si nachvilku sednout a psát myšlenky, které vám zrovna probíhají hlavou. Mohou to být úplné blbost, například můžete myslet na tu dobrou čokoládu, kterou jste před pěti lety ochutnali v Belgii, nebo třeba přijde řada na životní otázku: Existují jednorožci, nebo ne?
Když si myšlenky utřídíte, napíšete je, dostanou trochu jiný rozměr. Také se může stát, že v nich najdete váš vnitřní problém - něco, co vás trápí a vy si to pořád nemůžete srovnat. A jakmile má problém nějakou podobu, dá se mnohem jednodušeji odstranit. Cože jsem to na začátku říkala? Bezproblémový život!

Najděte si svou závislost
A teď opravdu nesměřuji k typickým látkám jako je kofein nebo nikotin. Najděte si nějakou činnost, která vás naplňuje. Pro někoho to může být basket, pro jiného kreslení, někdo se najde v testování exotického jídla. Je toho tolik, co můžete dělat. Jakmile se pro nějakou činnost nadchnete, jdou všechny ostatní věci stranou. Včetně těch problémů.

Já třeba svojí závislost našla v longboardu. Miluju ten pocit, když si pustím písničky a sjíždím dlouhé kopce, pomalu se stmívá, vítr mi fouká do vlasů... to je moje. Nepamatuju si, že bych někdy měla po jízdě na longu špatnou náladu. 

Pro začátek si zkuste jít zaběhat. Jen tak. Prostě obujte botky a vyrazte. Pusťte si ty nenadupanější písničky, které v telefonu máte. A pak už jen běžte, vychutnávejte si každý krok, soustřeďte se na svoje dýchání, na okolí... Po běhu budete unavení, ale zároveň nabití pozitivní energií, budete mít dobrý pocit, že jste pro sebe něco udělali. A pokud budete úplně v háji s tím, že běh není pro vás? No tak se tomu aspoň zasmějete, do čeho jste se to zase pustili, dáte si příjemnou sprchu a vklouznete do pyžama s čajem. Třeba vám právě ten čaj dá něco, čeho se vám v běhu nedostalo.

Vymažte negativní lidi ze svého života
Přesně tohle byl jeden z mých prvních kroků. Nejdřív radikální, poté mírný. Radikální spočíval v tom, že jsem ty lidi jednoduše odstřihla. Měla bych si něco vyčítat? Ne, proč?! Vždyť oni mi ubírali dny, které jsem mohla strávit s dobrou náladou.
U mírného kroku jsem lidi úplně neodstřihla, ale jasně jsem jim dala najevo, co mi na nich vadí. Někteří se urazili, někteří urazili mě, někteří to vzali dobře a někteří se připojili k výše zmíněné skupince "odstřihnuto".

Nesrovnávejte svoje problémy s někým jiným
Často to slýchám. "Ona si neustále stěžuje, že ji bolí hlava, ale ona vůbec netuší, co prožívám já, ta by si to s tou svojí hlavičkou ještě rozmyslela, kdyby věděla, jak mě bolí břicho." Ona sice netuší, co prožíváš ty, ale na druhou stranu, co víš ty o ní?
Opravdu nikdy nesrovnávejte svoje a cizí problémy. I kdybyste toho člověka dokonale znali, do duše mu nevidíte, třeba má jiný fyzický/psychická práh bolesti, než si myslíte. Třeba pro něj něco, co je pro vás bezvýznamná věc, představuje obrovský problém - a naopak. Když se přestanete srovnávat, budete se víc starat o sebe určitě to prospěje nejen vám, ale lidem kolem.

Žijete jen jednou!
Tahle věta je děsné klišé, ale má něco do sebe. Zamyslete se nad tím, že tady nikdo z nás nebude moc dlouho (i kdybychom se dožili stovky let, není to pořád hrozně krátká doba?), tak proč žít nespokojený život. Není lepší snažit se přeskakovat překážky, které nám život přináší a ne se jen po prvním zaškobrtnutí zabalit do hábitu, který je plný temna a deprese? Zkuste žít naplno, malé problémy přehlížet, větší pomalu přecházet, ve stáří si budete moct říct, že to stálo za to :)

A jaké jsou vaše tipy pro spokojený život?

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Moc skvělý nápad na článek :-) hlavně je dost potřebný si uvědomit, že i když se obloha zatáhne a prší, tak nemůže pršet věčně.
    S úsměvem souhlasím... umění usmát se i v těžké chvíli je ta největší pomoc. A když se na mě někdo random usměje jen tak? Není lepší pocit :-) úsměv je léčitel, úsměv je ten nejlepší parťák do nepohody. Úsměv je nepřirozenější lék na všechno.
    Právě při té naší zdravé "závislosti" člověk začne myslet nad tím co dělá a zapomene na to, co ho sužovalo... :-) Tohle praktikuju docela často, protože mi to nejvíc pomáhá... i když i psaní je pro mě určitým lékem,... aktivity a vyplnění volného času tím co miluju je daleko lepší... protože mě nutí zapomenout na to, co mě trápí... při psaní to sice ze sebe dostanu, ale pořád se v tom tak nějak plácám...
    Hudba, motivující písničky, pohyb a na nic nemyslet. Ten příval euforie a energie vyhodí vše zlé...
    Dalším lékem jsou dobří a milí lidi... ne negativisti, ale ti, se kterýma se zasměješ,... ti, kteří ti dají miliony důvodů proč je skvělé žít... ^_^
    Ty hledat, nacházet a být s nima,...
    Mně pomáhá i vědomí toho, že se mám na co těšit... takže ráda plánuju a přemýšlím co příjemného mě čeká, co se bude dít a co se bude konat... :-) to je pro mě velkým pohonem a motivací do dalších dní... i na tom zlém najít něco dobrého, právě ty události, které budou a nedovolí mi vzdát se...
    Ještě jednou chválím za pěkný článek ♥ A přeju pěkný víkend! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vždy jsem byla smutnější povaha, ale co jsem dala pryč ze života určité osoby a naučila se radovat maličkostma, tak mi je o dost líp a vidím na sobě skvělou změnu.

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu skvělý nápad na článek, znám případy lidí, kteří byli věčně nabiti pozitivní energií, a potom na nich najednou bylo vidět, že je něco trápí, že ten úsměv na jejich rtech, není pravý. A ten jejich upřímný sluníčkový úsměv se ne a ne vrátit. A setkala jsem se s tím i já sama a dlouho jsem nevěděla, jak z toho pryč. Naprosto souhlasím s tím, že člověk by si měl najít nějakou činnost, na které se stane závislý a bude ho naplňovat. Já jsem začala běhat a můžu říct, že mi to pomohlo skoro nejvíce. Miluji ten pocit, když se soustředím jen na to, jestli pravidelně dýchám a na své nohy, vnímám vůni lesa (chodím běhat do lesa), a potom zjišťuji, že se zlepšuji, že jsem zase udělala něco pro sebe. <3 A taky hodně souhlasím s tím, že by měl člověk ze svého člověka vymazat negativní lidi, kteří ho stahují ke dnu, kvůli kterým se trápí, kteří mu nedokáží vykouzlit úsměv na rtech. Tenhle článek se opravdu povedl, skvělé rady a tipy, souhlasím se vším :)

    OdpovědětVymazat