The Kooks v Praze ♥

listopadu 12, 2017

Ahoj všem, 
V sobotu 11.11. se konal koncert The Kooks, aneb kapely, kterou poslouchám už x let a jít na jejich koncert bylo mým přáním velmi dlouho. Původně měli vystupovat v první polovině roku 2017, kdy jsem bohužel nemohla, ale nakonec se to přehodilo na listopad a já lístek okamžitě objednala. 


Šla jsem sama, už jsem si na to docela zvykla, protože jsem takhle byla jak na Green Day, tak na Sabatonu - a byly to dva nejvíce užité koncerty. Počasí zrovna moc dobře nevyšlo, takže když jsem dorazila kolem šesté před Malou sportovní halu na Výstavišti, byla pěkná kosa a já doufala, že se dovnitř dostanu co nejdříve. Útěchou byl malý počet lidí přede mnou, takže jsem se mohla radovat, že budu při koncertě hodně vepředu. Přesně v sedm začali pouštět lidi, šlo to hodně rychle, o deset minut později jsem už stála před pódiem, přesně uprostřed ve třetí řadě. 

Pak nastalo celkem nepříjemné čekání na první předkapelu. Hodina stání mezi lidmi, kteří mají potřebu tlačit se ještě před začátkem. Ale co, už jsem si zvykla na to, že se na koncertě musím odprostit od všech mých problémů s osobním prostorem a stovek strkajících lidí. Tímto bych chtěla poděkovat Sašeně, která si se mnou vždycky ve volném čase psala a zachraňovala mě od psychického zhroucení :D


Nebylo ještě ani osm a už tam naběhla první předkapela, Lake Malawi. Neznala jsem je, neslyšela jsem od nich jedinou písničku, ale okamžitě jsem si je zamilovala. Kromě toho, že každý člen oplýval neuvěřitelnou krásou, zpívali skvěle. Jsem opravdu ráda, že byli jako předkapela, protože lidi trochu rozhýbali a dostali je do té správné koncertní nálady. Písniček nezaznělo mnoho, o to víc jsem se těšila, až si je doma pustím a poznám trochu víc. Teď už u mě mají svůj vlastní playlist a já je můžu všem doporučit. Myslím, že budou 6.12. v Paláci Akropolis, tak se na ně můžete jít podívat, třeba se potkáme :) 


Po půlhodinové pauze přišla na řadu irská kapela The Academic. Ty jsem také neznala, ale opět mě jejich písničky zaujaly. Do jedné z nich zapojili všechny lidi, takže se to tam opět rozjelo a ti, co se do té doby ani nepohnuli, si dokonce i zazpívali. 

Následovala další pauza, která trvala ještě déle. Bylo vidět, že to lidi přestává bavit, jsou netrpěliví, trochu unavení a už chtějí vidět svoje vysněné The Kooks. Tohle opravdu nebylo dobře vymyšlené. Chápu, že je mezi kapelami potřeba nějaký čas na přípravu nástrojů, kontrolu světel apod., ale měla by to být otázka čtvrthodinky, ne že se tím zabije půlka času. Když si vezmu, že jsem tam byla od šesti do jedenácti a z toho se hrálo tak dvě hodiny a něco... Každopádně to za ty kapely stálo, proti tomu nemůžu říct ani půl slova. 


Když tam naběhli The Kooks, tak byli přivítáni obrovským potleskem a řevem. Všichni se najednou probrali, sebrali všechnu svou energii a začali trošku tancovat a tleskat. Hlavně u písničky Bad Habit se celá hala proměnila v jeden velký tančící dav. Bohužel jsem pak začala pozorovat, že lidé pomalu přestávají a nakonec pařilo jen pár lidí. Vedle sebe jsem měla dva krásné opaky - na jedné straně byla neuvěřitelně energická holčina, co po celou dobu tancovala, zpívala, tleskala, mávala rukama, zkrátka si to užívala. Po mé pravici postávala slečna, co ani jednou nezatleskala, nezazpívala, dokonce ani nehýbala hlavou do rytmu. Jen tam stála a vypadala, že je to nejnudnější událost jejího života. Takových lidí je bohužel na českých koncertech více, co jsem si tak stihla všimnout. Stalo se mi to jak na Green Day, tak na The NBHD - a to obě kapely předvedly skvělou show. Nevím, čím to je, každopádně mě to pak mrzí i za ty kapely, na kterých je pokaždé vidět, že jsou trochu zklamané a že očekávaly trochu více podpory. 

Zazněly jak písničky z nového alba, tak i jejich staré pecky, které jsem si já osobně užila nejvíc. Zaručeně nejlepší byla Bad Habit a hned v závěsu za ní Naive. Pokud znáte The Kooks, tak o těchto dvou musíte vědět.


Kolem jedenácté to zakončili již zmíněnou Naive a po bouřlivém potlesku přišel klasický problém, který je po všech koncertech - triliarda lidí se snaží dostat ven. Já jsem měla díkybohu celou dobu kabát na sobě, takže jsem nemusela vystát šílenou frontu u šaten a mohla rovnou vypadnout ven... teda, vystát si jinou frontu ke schodům a po patnácti minutách se nějak vymotat. 

Kdybych si odmyslela lidi a pauzy mezi kapelami, tak můžu říct, že koncert proběhl na jedničku. Všechny kapely předvedly skvělý výkon, já si pořádně zatancovala a zazpívala, moc jsem si to užila a rozhodně této investice nelituji :) Pokud by se tu v budoucnu pořádala další koncert, půjdu znovu. 

Znáte kapelu The Kooks? Nebyli jste se náhodou také podívat? Jaká je vaše nejoblíbenější kapela a jaký koncert jste si nejvíce užili?

Mějte se krásně, ahoj!

PS: Bohužel nemám moc svých fotek, tohle je vše (+ první je z ofiko události), hlavní je užít si koncert, ten zůstane v paměti, ne pár nekvalitních fotek a videí :) Máte to tak také?


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Takovýhle koncerty vypadají dobře na fotkách, ale ve skutečnosti...taková tlačenice, hrůza. :-D Stačilo mi být na přednášce, kde bylo 800 lidí a dostat se ven? nemožný. :-D Nikdy jsem na koncertě nebyla, ani po tom nijak netoužím. Hlavně, že sis to užila, tak to má být a obdivuji tě, žes šla sama! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já ty tlačenice na koncertech nenávidím, mám ráda svůj prostor, ale pro oblíbené interprety musíme umět i něco obětovat, ne? :-) A jednou za čas se to prostě přežije! :D I když bych některým lidem s chutí namlátila za to jejich otřesné chování... ale nejsou takoví všichni - Díky Bohu :D.
    Zase nemám ráda ale ani lidi, co nehnou brvou, neusmějí se, nepohnou se, jenom hledí, ani si nezpívají, neukážou žádné emoce... tak proč na ten koncert chodí? Když vypadají, že každou chvíli padnou nudou :D Ale třeba v nitru duše to cítí jinak, jen navenek vypadají pěkně znechuceně :D
    A opět máš můj obdiv, že jsi šla sama :-) co se týká fotek/videí - naprosto souhlasím :-) já mobil nevytahuju... jde mi o to, si koncert užít a uchovat si co nejvíc "živých" vzpomínek :-) je to daleko lepší, než stát s mobilem přilepeným na ksichtě a chytat ten nejlepší úhel a aby to mělo nějakou kvalitu... -_-
    Lake Malawi znám! Teda... hlavně jejich Chinese tree... ale i to se počítá! Jejich tvorba je mi sympatická :-) a i hlavní frontman, Albert Černý (nedávno byl hostem u Jana Krause a pobavila jsem se, je to borec! :D) co se týká samotné hvězdy večera - The Kooks - samozřejmě znám, ale nejsem jejich úplně věrná posluchačka :-) ... písně, které jsi zmínila ale poznám :-)
    Je skvělé, že sis koncert užila! Tak to má být! (BTW. Ty pauzy mezi kapelama N E N Á V I D Í M... podle mě jsou opravdu zdlouhavé a někdy až doopravdy moc zdlouhavé...)

    OdpovědětVymazat
  3. AHoj :)
    The Kooks neznám :)
    Já naposledy byla na jakémsi koncertě Pavla Callty. Byla to více méně náhoda, vystupoval na Vánoce na náměstí v ČB a já se tam po škole šla podívat :D
    Žiješ ještě? :)

    OdpovědětVymazat