Maličkosti, které posunou blog dál

listopadu 27, 2016

Ahoj všem! 
Dnes jsem se si udělala čas a prolezla pár nových, respektive řečeno mě neznámých, blogů. Jela jsem po jedné facebookové stránce a články si vybírala velmi pečlivě. Po chvilce jsem se nad tím trochu zamyslela - podle čeho vlastně na články klikám a proč z blogu okamžitě odcházím, i když článek původně vypadal zajímavě? 


Sdílejte svou tvorbu
Hned na začátku bych se zastavila u právě zmíněné facebookové stránky. Doporučuji se přidat do všech možných skupin a sdílet svůj blog, protože takhle se k vám může dle mého názoru dostat nejvíce lidí. V dnešní době je malá pravděpodobnost, že na váš blog natrefí hodně lidí, když zůstanete jen na svém písečku a nikde jinde se neukážete. Takže doporučuji hodně komentovat jinde (hlavně ne nuceně), anebo sdílet svoji tvorbu na fb, instagramu... Slibuju, že vám to přinese alespoň jednoho nového čtenáře. 

Poutavý obrázek
Na tohle jsem se velmi dlouho vůbec nesoustředila. Většina mých článků byla bez fotek. Jenže jedna fotografie nakonec mnohdy dělá větší práci než poutavý titulek. Já si u svého projíždění všimla, že primárně koukám na ilustrační obrázky a teprve poté se soustředím na nadpis nebo úvodní věty. Poslední dobou jsem se z toho poučila a musím říct, že to funguje. 

Design
Téma designu bylo probíráno už milionkrát, ale i tak ho tu musím zmínit. Nesoudit knihu podle obalu prostě nejde a i sebezajímavější článek se náhle stane podprůměrným, pokud na nás ze všech stran vyskákají výrazné neladící barvy, gify... a kdybych měla mluvit čistě za sebe, tak pro mě je záhubou font písma. Jakmile píšete fontem, který nepodporuje háčky a čárky a já najednou vidím v článku tři druhy písma, ztrácím zájem. Chápu, že my Češi to máme složité a nemůžeme si tolik vybírat, ale raději volte nějaký jednodušší font, který sice nebude stoprocentně podle vašich představ, alespoň se ale dočkáte pěkného sjednoceného textu. 

Zdlouhavý úvod
Úvod vždy volte kratší. I já toto občas porušuji, z pohledu čtenáře ale vím, že dlouhé okecávačky nikoho nebaví. Raději se pořádně rozepište k tématu, klidně i v závěru, kdy lidé očekávají určité hodnocení, ale nikdy ne v úvodu. Zkuste lidi v pár řádcích navnadit, pak už pokračujte. Chytne se více lidí. 

Komunikace se čtenáři
Další věc, která vám získá pár komentářů navíc. Lidé mají rádi, když mají s autorem kontakt. Doporučuji proto obohatit článek alespoň o pár závěrečných otázek. Komentující člověk má tak na co navázat. 

Umělecká vlna?
Články, do kterých dáte trochu své poetické duše a na chvilku se z vás stane Hemingway, sice mnohdy mají velkou uměleckou hodnotu, ale dnešní čtenáři je tolik neocení. Často jde o úvahy plné řečnických otázek a nedokončených výpovědí a lidé netuší, jak na něco takového reagovat. Takže proto bych vám doporučila buď založit nový blog čistě pro tyto umělecké vlny, nebo se na to úplně vykašlat. Z vlastní zkušenosti vím, že mixování kosmetických recenzí a neurčitých myšlenek nedělá dobrotu. 

To by byly všechny body, které bych za sebe ráda zmínila. Je mi samozřejmě jasné, že každý uvažujeme jinak, takže by mne zajímalo, co naopak vyhovuje a nevyhovuje vám, třeba se isnpiruji a posunu svůj blog já :)

Na jaké články klikáte vy?
Co vás naopak odradí?
Sdílíte někde svůj blog?

Mějte se krásně, ahoj!

You Might Also Like

14 komentářů

  1. Skvělé typy :). Já klikám hlavně podle nálady a hlavně podle tématu - takže je pro mě nadpis důležitý.

    gingerjannie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Moc díky za tyto tipy! Píšu blog, jehož cílem je propagovat české autory a české knížky, ale píšu i o knihách zahraničních i o všem, co souvisí se čtením i psaním. A budování návštěvnosti je největší oříšek, takže jakékoli tipy moc vítám! A také všechny ráda uvítám na svých stránkách www.vsechnojepribeh.cz :)

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím se vším, co jsi napsala. :) Bez propagace není nic, a aby byla úspěšná, je třeba se potenciálnímu čtenáři zalíbit a nalákat ho...
    A co se týče samotného článku, je pro mě velmi důležité i samotná velikost písma (článek by mě musel opravdu hodně zajímat, abych si písmo sama zvětšovala, jinak se s něčím, co je psané velikostí 10 luštit nebudu) a členění (dlouhý blok textu, který není rozlišený pomocí nadpisů, taky nejspíš číst nedočtu).
    Skvělý článek, budu ho sdílet na FB stránce svého blogu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé postřehy. :)
    Na blogy klikám podle nálady. A velmi málo kdy článek neokomentuji. Proto u mě má roli i čas. Když mám čas i chuť psát, pak víc čtu. :)

    Co mě donutí pomalu ani neklikat? Když má článek nulovou hodnotu, viz větší část unboxingů - a mnohé recenze jsou taky na prd, ale ani zdaleka né všechny. :) Wish listy a podobné zhovadilosti. :) Ráda se totiž v článku něco zajímavého dovím. A když už to má být zrovna to, co má bloger/ka nového, tak ať je to aspoň vtipné - např. :D

    S čím mám problém? Když má třeba módní blogerka fotky od fotografa, ale pozadí naprosto ničí outfit, odvádí pozornost, nebo je prostě hnusné. To mě dokáže u kvalitní blogerek co se chlubí outfitem vytočit. :) (mluvím o fotkách)
    Jinak fakt hodně špatná gramatika mě celkově u blogů štve.

    Hm, a ano sdílím, na fb, nechávám odkazy v komentářích na blozích a twitter. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pekné tipy. Ja mám rada originálne blogy a články :)


    Zvláštne dievča
    Čítanie je sexy

    OdpovědětVymazat
  6. Souhlasím se vším... Ale sama přitom vím, že dělám spoustu chyb. Často i procházím podobné články plné tipů (nejen české články), ale prostě to nakonec stejně napíšu tak, jak to v danou chvíli na mne padne - a to bych to třeba další den napsala jinak :) ... Hlavně ale souhlasím s grafikou a fonty. Vzhled je hodně důležitý. Můj design není vůbec zajímavý, ale dokud se nenaučím trošku s grafikou pracovat, snažím se alespoň, aby nerušil, a to by podle mě měl být základ :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ja napríklad z blogu okamžite odchádzam, keď je strakato brnkatý farebný nazladený, keď namiesto normálneho kurzora je tam nejaký motýlik alebo včielka alebo, keď začne hrať hudba. To ako fakt nie! :D

    Nika z Break the Rules

    OdpovědětVymazat
  8. Pekne si to zhrnula. Mňa vie ešte odradiť hudba na blogu, je jedno, či je meditačná alebo je to nejaký aktuálny hit, rada si čítam v tichu. Dizajn ak je rušivý a nedovoľuje mi čítať obsah, tak je mi jedno, čo tam ten bloger píše, odchádzam. A mne osobne ešte dosť prekážajú pravopisné chyby, všetci máme za sebou základnú a aj strednú a okrem toho sám bloger má nastavenú kontrolu pravopisu, takže výhovorky nie sú na mieste.

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím, že jsi sepsala ty nejklasičtější body! :) Poutavý titulek a kvalitní fotka určitě udělají hodně práce zvlášť, pokud se články sdílí. Já osobně články sdílí na blogerských skupinách na fb a zmíním se o novém článku i na instagramu. Stejně si stále myslím, že blogů je všude plno, takže i sdílení mnohdy nestačí...
    LifestyleBirdie

    OdpovědětVymazat
  10. Takový článek jsem ještě nikde nečetla, takže super zpestření :)

    Jinak mě osobně třeba odradí už první věta nebo titulek. Přečtu si třeba už jen titulek a nevidím v tom nic, co by mě zaujalo, ale pokračuji dál a pak třeba čtu a je to nudné, nezáživné..

    Bez nějaké propagace se bloger nikam moc nedostane. Když nekomentuje články, nesdílí svůj blog, tak zůstane bez lidí, protože se nikdo nemá ani možnost nějak k němu dostat.

    OdpovědětVymazat
  11. Souhlasím :) sice jsem podobných článků četla už mraky, ale nikdy není na škodu si to zopakovat. Pro mě je asi klíčová hlavně gramatika :D :)
    www.jezkovy-voci.com

    OdpovědětVymazat
  12. Oo, tyhle tvé články mám ráda, protože se mi líbí jak to umíš vzít za správný konec a "vyplivnout" všechno, co je důležité :-) Já mám tak nějak ráda svou "komorní" atmošku, i když je pravda, že bych za víc čtenářů byla ráda... na druhou stranu ani zase ne, jsem taková rozpolcená :-D
    Ale souhlasím se vším :-) Jsou to třeba detaily, ale ty pak utvoří velké "věci," takže je potřeba na to dávat pozor :-)
    Mě musí zaujmout prvních pár řádků, abych se rozhodla číst článek dál a prozkoumávat daný blog... nebo i design, či font, (taky mi vadí, když daný font nepodporuje háčky/čárky)
    A líbí se mi když je článek protkaný obrázkem/vlastní fotkou/čímkoliv co ho obohatí...

    OdpovědětVymazat
  13. Super napísaný článok. Robím asi všetky body, až na ten posledný, pretože na blog dávam básne, no viem, že moji čitatelia ich majú radi. Na články klikám podľa názvu. A svoje články tiež zdieľam všade možne. :D A presne, tiež ma odradí keď font článku nemá slovenskú či českú interpunkciu.

    OdpovědětVymazat
  14. Mně třeba ilustrační obrázky vadí a šíleně je nemám ráda, zvlášť když jde ještě ke všemu o GIFy a hýbe se to. To mě pak znervózňuje a odrazuje od čtení. :D Něco jiného samozřejmě jsou fotky z dovolené, vlastní obrazy a tak podobně, ale přikládat ilustrační fotky mi přijde takové zbytečné. Nevím, asi je to jen můj názor. :D Jinak s tou propagací souhlasím. Já šíleně ráda poznávám nové blogy, komentuji, když článek stojí za to, a je mi jedno jaké téma, dokonce mi ani tolik nezáleží na designu, když mě zaujme autorovo psaní, názory, nebo cokoliv, co na ten blog přidává. :D Dlouhý úvod taky nevnímám jako chybu, ale zdlouhavý,t o už je fakt špatný. Jakmile nemá úvod šmrnc, zřídkakdy pokračuji dál. Ale jakmile je to psané vtipně nebo nějak poutavě, vydržím úvod jakkoliv dlouhý. O celém článku platí to samé. Sebezajímavější téma se dá pojmout nudně, a tak často od článků třeba o mé oblíbené češtině, odcházím zklamaná.

    OdpovědětVymazat